SuperoLog is:
Wim
b°b
Sendermen
Joost
Koos

Laatste praters:
BEARWWW (United de Boer): and https://www.bearwww.com ?
www.kieseenuitje.… (Zomer vol liefde): strak wagentje wel. Ziet er goe…
RuSt (Superolog 10 jaar…): Een reunieje, ja!
b°b (Superolog 10 jaar…): Oeh, dat vraagt om een reunië!
RuSt (Superolog 10 jaar…): Gefeliciteerd! Maarre, is het n…
Sndr (Nog steeds te paa…): Verkeren of verkeerden de boeke…
Wim (Trends zonder oor…): Ik vind het wel verstoer… ik he…
André (Trends zonder oor…): Audi is Der Anstichter. Ze schr…
Ben (Nog steeds te paa…): Enigste?
Agnes (Behandelbare Jazz…): Eigenlijk alleen irritatie opge…

-->

Links

Oude SuperoLog

Joost
about:blank
Henkiepenkie
Elke Dag RuSt
Midas Steeman
10e
Mijn Kop Thee
George
Merel Roze
sneeuwblind
Schlijper
bieslog

fileunder
MOMI

SoundSupport.net
Soda P
K-oZ Collective
TegenLog
Syndicatie
Meer blogs...

beleefbaar.nl

Archives
01 Jul - 31 Jul 2002
01 Aug - 31 Aug 2002
01 Sep - 30 Sep 2002
01 Oct - 31 Oct 2002
01 Nov - 30 Nov 2002
01 Dec - 31 Dec 2002
01 Jan - 31 Jan 2003
01 Feb - 28 Feb 2003
01 Mar - 31 Mar 2003
01 Apr - 30 Apr 2003
01 May - 31 May 2003
01 Jun - 30 Jun 2003
01 Jul - 31 Jul 2003
01 Aug - 31 Aug 2003
01 Sep - 30 Sep 2003
01 Oct - 31 Oct 2003
01 Nov - 30 Nov 2003
01 Dec - 31 Dec 2003
01 Jan - 31 Jan 2004
01 Feb - 29 Feb 2004
01 Mar - 31 Mar 2004
01 Apr - 30 Apr 2004
01 May - 31 May 2004
01 Jun - 30 Jun 2004
01 Jul - 31 Jul 2004
01 Aug - 31 Aug 2004
01 Sep - 30 Sep 2004
01 Oct - 31 Oct 2004
01 Nov - 30 Nov 2004
01 Dec - 31 Dec 2004
01 Jan - 31 Jan 2005
01 Feb - 28 Feb 2005
01 Mar - 31 Mar 2005
01 Apr - 30 Apr 2005
01 May - 31 May 2005
01 Jun - 30 Jun 2005
01 Jul - 31 Jul 2005
01 Aug - 31 Aug 2005
01 Sep - 30 Sep 2005
01 Oct - 31 Oct 2005
01 Nov - 30 Nov 2005
01 Dec - 31 Dec 2005
01 Jan - 31 Jan 2006
01 Feb - 28 Feb 2006
01 Mar - 31 Mar 2006
01 Apr - 30 Apr 2006
01 May - 31 May 2006
01 Jun - 30 Jun 2006
01 Jul - 31 Jul 2006
01 Aug - 31 Aug 2006
01 Sep - 30 Sep 2006
01 Oct - 31 Oct 2006
01 Nov - 30 Nov 2006
01 Dec - 31 Dec 2006
01 Jan - 31 Jan 2007
01 Feb - 28 Feb 2007
01 Mar - 31 Mar 2007
01 Apr - 30 Apr 2007
01 May - 31 May 2007
01 Jun - 30 Jun 2007
01 Jul - 31 Jul 2007
01 Aug - 31 Aug 2007
01 Sep - 30 Sep 2007
01 Oct - 31 Oct 2007
01 Nov - 30 Nov 2007
01 Dec - 31 Dec 2007
01 Jan - 31 Jan 2008
01 Feb - 29 Feb 2008
01 Mar - 31 Mar 2008
01 May - 31 May 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Oct - 31 Oct 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Mar - 31 Mar 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Oct - 31 Oct 2009
01 Mar - 31 Mar 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Jul - 31 Jul 2010

Misc
Subscribe with Bloglines
XML: RSS Feed
Powered by Pivot - 1.40.5: 'Dreadwind'

Tuesday 08 Apr '03 -Koopgedrag

De antiment

Een antiment is een anti-consument. Deze persoon is niet zo vatbaar voor massa-consumisme als de doorsnee consument. Antimenten kenmerken zich door op het laatste moment vlak voor een aankoop te bezinnen en de aankoop uit te stellen, waarna meestal de aankoop niet meer plaatsvindt. De antiment houdt zich voornamelijk bezig met ethische vragen als:
- Is deze aankoop echt nodig?
- Is mijn leven iets waard zonder deze aankoop?
- Was het leven iets waar voor deze aankoop?
- Kan het ook anders?
- Is het slecht voor het milieu?
- Word ik er een verwend nest van?
- Is er een groot risico aan dit product verbonden dat ik een "couch potatoe" word?
Sommige mensen doen antimenten af als twijfelaars of gierigaards. Maar dit is niet geheel wat een antiment is. Een antiment heeft graag de touwtjes in handen en gelooft niet zo in de huidige maatschappij, waar het toch heel normaal is om €5,95 voor een kopje afhaalsoep of €3,84 voor een stationsespresso te betalen. De leus van de antiment is:

Maar dan heb je ook niets.

Dit motto is niet vanuit een negatief standpunt gekozen, maar komt voort uit een positieve drang om de wereld te ontdoen van extra verpakkingsplastic, onnodige ballast en vooral, te dure prijzen voor iets wat het totaal niet waard is. De antiment prefereert zelf graag de naam conscienment, uiteraard klinkt deze naam minder goed, alhoewel het niet strookt met de positieve bedoelingen van de antiment.

De tegenhangers van de antiment zijn:
de ultrament: een consument die extreem gevoelig is voor de propaganda-achtige praktijken van met name technische hoogstandjes (DVD-spelers, Nokia ringtones en JAVA-games).
de nonsument: een consument die totaal niets koopt. Deze nonsument kenmerkt zich vaak door het dragen van open schoenen met lichtbehaarde geitenwollen sokken en korte afgeknipte broeken.
de cement: een vastgeroeste consument. Deze cement koopt alleen wat hij altijd al kocht en blijft dat ook kopen, wat er ook gebeurt. Niets zal een cement iets anders doen kopen. Dit is ook de reden waardoor in de winkels nog steeds analoge cassettetapes te vinden zijn.


Wat voort consument ben jij? Vul de Poll in!

http://www.misterpoll.com/2382486208.html

is dat nou een sturende poll? langste uitleg en ook meteen de meeste stemmen! (teminste, de antiment staat nu op 75%)

Nou, het is wel zo dat de meeste mensen zichzelf slim danwel nadenkend vinden….maar geef nu eens toe, heb je al eens 3 euro voor een biertje betaald?

wim wel… eigenlijk best wel vaak… ben trouwens wel een ultrament denk… prince of persia op je mobiel is toch wel erg tof

Prince of persia is erg tof.

een mobiel is erg tof

Kun je ook op je mobiel de cheats draaien?

a:>prince megahit

Ja megahit en makinit en yippeeyeeyahoo!

daar kom ik weer even tussendoor hoor: NERDALERT!

Please enable Javascript (and reload this page) to add any comments.

  
Remember personal info?

Emoticons / Textile

Last van spammerts, dus even de volgende vraag beantwoorden aub en ik ga hier geen hints geven... As je het niet weet, ben je het niet waard om hier commentaar te leveren
 

  (Register your username / Log in)

Notify:
Hide email:

Small print: All html tags except <b> and <i> will be removed from your comment. You can make links by just typing the url or mail-address.

terug naar start